Monday, August 22, 2011

Raya Cleaning

haaaatttttccchhhhuuuuummmmmmmm !!!!!! (sneezing is people with sinus fav. past time ;p)

because Raya is just around the corner its only normal for people to start cleaning their household.same goes to me.i wud not say that im a neat freak cos im totally not ! (selekeh) ...but im a control freak.meaning that im the only one who can make all the mess i want cos at the end of the day i'll always know where i put every single thing.i don't mind sharing stuff as long as they are there whenever i want to use them (dah amek pandai2 lah letak tempat dia blk !!) tp biasa lah..bila kita ada siblings and semua perempuan pulak tu...tak peliklah sgt bila brg2 selalu hilang...arghhhhh !!!!! tension !!!!!!!

sebagai contoh..over the years ive developed a hobby which is collecting comb.mana2 pegi kalau nmpk sikat.mesti nk beli..bknnye apa..konon2 bila ade sikat best..bila nk blow rambut ..rambut jadi la cantik..tp sebenarnya sama je...pffftttt~~~ jadi...bila2 sikat hilang...sy akan jadi marah..cos dkt dlm rumah ni..sbb my sisters tau sy ni byk sikat..diorg mmg tak beli la sikat..dtg my room je guna..tp kalau guna dlm bilik je tape la jgk..ni bwk ntah kemana mana...tau2 je dah hilang la..patah la...arghhhh ! tension lg..! tp nowadays diorg dah paham my weirdness..so dorg dah ade their own comb..tihihihihihi....


inilah tempat sikat2 sy disimpan.kat sini ada 8.sbb byk yg dah hilang n rosak.my current fav is brush number 4.awwww~~ i love you too sikat.

ok dah melalut byk pulak...sebenarnya nk cerita pasal kemas bilik tadi.hehe..ok so. i have a spring cleaning session last weekend after my light exercise routine.i am such a hoarder that i kept everything and get attached with a lot of things..semua benda konon2 ade sentimental value.tp sebenarnya tapnah tgk pn smpi berhabuk n dah kena gigit lipas semua..yeks !!!

masa kemas2 tu...biasalah..byk benda yg jumpa yg selama ni tapnah igt pn.tp bila tgk blk mcm..awwwwww~~~~~~~ so sweetttt!!!! konon2 syg nk buang..pffttt...so ive toughen myself up n get rid of stuff that i dont really need anymore.


tadaaa !!! inilah hasilnyaa....bags of unneeded stuff. ini just a few yg dah di angkut keluar bilik sikit..dlm bilik ada lg byk..gosh !!!


ha kan dah ckp ade lg...2 boxes of trash n ruined handbags...sedih nk buang tp terpaksa.cos dah crowded sgt dah bilik tu.n i want to make room for new handbags :p

masa kemas2 tong bag ni...terjumpa la several bag yg mcm nk nangis bila tgk blk...contohnyaaaa..

this bag is my last bday present from my mom...ok dah tamo ckp dah..type ni pn dah meleleh dah air mata...demmit ainaa!!! NEXT !!

this bag is from Mr.Boyfriend.he bought this when he went to Indonesia.ntah pape je bag dia kasi..tp tape lah..time tu baru2 je kaple.so takan tros nk kasi bag mahal2..kan baby? tihihii..tp bag ni dah berjasa for few years carrying my notes and files masa study dlu..tgk lah.smpi putus ok tali dia...thank you for ur service dia bag ! u sacrifice urself for me :p


ini adalah pile yang diselamatkan..pheewwww~~

byk sgt benda nk dikemaskan..smpi tak larat...part handbag je dah half day..sgt penat !!!! so my shoe section has to wait.

this is the shoes....hep hep !! ini yg dlm bilik punya cos jarang pakai...shoes that are regularly used is all down stair....tp dah tk larat laaa nk kemas...so next time lah pulakk kemas yg ni....

BUSUK selepas berkemas..yekkksss!!!!


tadaaa!!! ni dah siap mandi n tggu nk berbuka selepas kepenatan...erkkk!!! yelaa yelaaa...sama je sebenarnya time busuk n wangii...biarlahh nk perasan sorg2 konon2 mcm cinderella..mula2 mcm org gaji pastu jadi mcm princess...sebokk jee !!!!!!

ok ... have a nice day everyone !!!!

xx

Sunday, August 21, 2011

Happy Ramadhan

Hi all !

Ramadhan is almost over !! in just a blink of an eye we are now in the final week of Ramadhan...cepatkan? how time flies~ hope everybody is taking as much advantage of the Holy month.(Preach !! well..everyone has got to do their part in some ways right? ;P)

dkt malaysia ni..bila ade apa2 occasions/festivities/celebration/event...makanan mesti nombor 1 dlm thing to do list..Yep ! its a known FACT that us Malaysians loooovvveeeee our foods (well...not only our food to be exact...we also love Japanese,Korean, Thai Cuisine, Indonesian, Indian...the list goes on forever !!) ..jadi mmg tak hairan or magic sgtlah bila dtg je bulan puasa Malaysia ni dah jadi mcm food festival lah plak...dkt semua tmpt ade banner besar2 promoting lavish buffets/promotions...hellooo..sebulan b4 puasa pn dh mcm2 promo keluar...

so being a fat me (I LOVE FOOD !!...fuuhhh!! leganya dpt jerit mcm tu) ...benda plg excited skali masa bulan puasa is going to the bazaar..or youngsters nowadays mengada nak tuka nama jadi PARAM/BARAM (pasar ramdhan/bazar ramdhan)..gila gedik kan? semua pn nk catchy..pffttt~~~....sy suka pegi bazaar pn bukan la sbb apa...sbb nk rasa meriah tu sket...tihihihih.

the best bazaar for me is definitely Taman Melawati's ! best sbb a few reasonss:
1) ramai artis..sbb tu la ramai org pegi bazaar siap make with bulu mata palsu n baju fancy2..wakakaka
2) bersih la sikit compared to other bazaar sites...not bad laa for such a chaotic place kan.
3) the food is quiet nice...well..bkn semua la cos ade byk je gerai owner yg sebanarnya tarei masak..tp bulan puasa dia jadi chef plak...ade satu yg best...gerai pakcik tempoyak !! fuuhhhh!!! sedapnyeee....ive never tasted gulai sambal tempoyak before n it was meletuppsss!!! thanks to Mr.Boyfriend...cos dia yg sebok cari from 1st day puasa...last year dia dah pnah makan..so this year cari lgi..1st week pegi pakcik tu tadek (sad+dissapointed)...2nd week dia dah ade..so Mr.Boyfriend pn mkn la dgn lahapnya.sampai peluh2 hidung...(happy)..

ok lah...malas la nk bebel panjang2 pasal makanan ni...sy jadi lapar lah pulak..so attached below is a few pictures of food yg sempat di captured (byk tk sempat cos lapar gilos !!)...sila droolllll~~~~

ok..kita start dgn kuih muih dulu k...




choc cake, sponge cake n the must have n best eat while chill, kuih pelita (gonna get one after this..argghhh!!)


Bread Pudding...sllrrrpppp~~


pengat pisang (tp my fav is yg dkt nasi dagang ulik mayang) and kuih sagu (me n my sisters ate it till the bowl is clean)


murtabak yg plg sedap sepjg bulan puasa ini...dan roti jala..wow !!

sekarang mulut dah manis....kita hidangkan makanan berat pulak ye....

sy punya yg bwh with sotong..Mr.Boyfriend's yg atas with udang n his fav kerabu sayur..usually nasik sy akan diciluk separuh oleh abang badang kita,,tihihi....


nasi beriani ayam merah.bought at bazaar tmn melawati..femes nasik ni..sbb pukul 5.30 dia dah kemas2 dah..the taste is not bad..

ok lapar........

kerang tu sy tk makan..tp sotong goreng tepung bulat2 tu is TOTALLY MINE !!!! muahahahahaha


ikan yg rangup...bila mkn bunyi kruk krak kruk krak..bising tp sgt puas !


my fav nasi goreng.kampung style...dengan ikan bilis yg rangup dan nasi yg pedas2..perggghh!!


sup daging cicah roti...this one is not nice but my dad's is the best !!!!!!!!!!!..ops termenjerit pulak ;P


all time Malaysian fav..satay !

skg dah kenyang...kita cuci mulut n rehatkan perut dgn....


ice cream Yam(mine !!) and mint(eda's fav..yek !)


air bandung......ahhhhhh!!!!!


ok semuaaaa....

have a safe RAYA everyone !!

Tuesday, July 26, 2011

im back !!!

haluuuuuuu....hellloooooooo.....yuhuuuu.....anybody there??? ...durhh ainaa..like anybody's reading your blog? ..... doink!!! anyhow...im back...cos i felt like my time need better use. besides...since my work either requires me to talk n mingle with old people or sitting in front of the computer n finish up reports for days or dealing with local authorities which were always on my nerves. i need to channel my thoughts, anger, sadness, happiness or simply just talking (or in this case typing) to myself so that my insanity is intact.

so for the past few months..ive developed new interest...which involves a lot of pictures or cam-whoring.. i'll post and update later when i feel like talking again ya..

as for now... im off to sleep.


ZZZZZZZZ

Friday, January 28, 2011

MISSING YOU

hello fellow readers.so today im a lil bit emo.so bare with me.or just dont read.

Mama thank you for who I am, thank you for all the things I'm not
Forgive me for the words unsaid for the times I forgot
Mama remember all my life you showed me love, you sacrificed
Think of those young and early days how I've changed along the way
(Along the way)

And I know you believed and I know you had dreams
And I'm sorry it took all this time to see
That I am where I am because of your truth
And I miss you, yeah I miss you

Mama forgive the times you cried, forgive me for not making right
All of the storms I may have caused and I've been wrong dry your eyes
Dry your eyes

'Cause I know you believed and I know you had dreams
And I'm sorry it took all this time to see
That I am where I am because of your truth
And I miss you, I miss you

Mama I hope this makes you smile, I hope you're happy with my life
At peace with every choice I made how I've changed along the way
'Cause I know you believed in all of my dreams
And I owe it all to you , mama

.angah need n miss you mama.

:(





Sunday, January 23, 2011

Penyiul Jalanan

holla peeps !! lama pulak rasanya tak update blog ye.nak kate busy tadelah busy mane pong.tp dah mmg sifat semulajadi tu pemalas.ini lah jadinya.hehehe :p


.this is me.

eh lari topik pulak.tajuk Penyiul Jalanan adalah sgt bersesuaian dgn luahan hati saya kali ini.heh.sy pasti bukan sy seorg saja yg melalui benda ni.tp ramai atau semua girls akan atau pernah melaluinya jugak.

situasi 1: jalan2 then akan ada suara2 sumbang dkt tepi2 jalan yg akan didengari.ayat2 yg biasa akan diutarakan adalah.."kak sorg je ke?".."kak nama sy ali/dol/karim"..."kak buat apa tu?"..."kak nak number telepon boleh?" ..."pheewwwitt!!" dan sebagainya.

dlm hati saya: helllllooooo!!!! bila pulak sy jadi kakak korg ni????

situasi 2: tgh drive.ada traffik light.so stop.nyanyi2 sambil berangan sorg2..lalalala...pandang tepi.woopss! ada keta sebalah yg dah siap bukak tingkap.senyum2 kambing.angkat2 kening.

dlm hati sy: gelilahhhhh !!!!!!! cpt la lampu hijau !!!!!

haa...kan? kan? sy bukanlah perasan cantik ke apa.tp manis tu adalah.hehe.tp mmg itulah mendanya.annoyingkan girls?? pffttt.sy pn tak paham lah knp dorg ni suka buat aktiviti tidak berfaedah mcm ni.penah ke ade org mengorat guna teknik dan tektik ni n dpt awek?? kalau chuck bass ngorat wisel2 tepi jalan pon sy takan pandang kot...hish...apelah lah dorg ni..pelik lah sayaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!

sy tak nafikan mmg susah jadi lelaki ni.cos kerja2 nak mengorat ni mmg bukannya senang kan? ia memerlukan keyakinan yg sgt tinggi.merendahkan diri serendah rendahnya.hanya utk berkenalan dgn seorg gadis idaman.cewah ! . but common ! show some effort.korg ni pon.setakat bersidai tepi beranda mall sambil pakai shade bagai.bistu nk pewit pewit pulak.ape lah korg ni.maybe korg kena beli buku ni kot...

tihihihihihihi....:D

tpkan haritu adalah org mencuba cubaan yg menarik sikit.dkt traffik lite.seperti biasa sy tgh berangan ckp sorg2.pandang tepi.woopss ! kereta myvi yg isinya ada 4 jejaka dan mereka semua memandang ke arah keretaku.maybe sbb air brush yg sgt unik pada kereta sy.hehe.so sy buat la tatau.rapat2 sket dgn keta depan supaya tk nmpk keta sebelah sgt.lampu pn dah hijau then tiba2 kereta tu melintas ke depan kereta sy.sy pn mcm hek eleh ! nak melintas rupanya dorg ni.so sy pn bagi je lah supaya sy tyh nk rasa awkwardness ada org pandang2 kat sebelah.tp tak sempat la nak melepasi traffik lite tu cos dkt greenwood tu mmg mcm tu.traffic lite yg plg lama !!!!! so here i am stuck dkt ctu lagi.keta myvi tadi ade btol2 didepan keta sy.sy pn boring.sy pn main hp (tgh stop tape kan?) . then pandang depan blk . WOW !!! teka apa sy nmpk.malu la nak cita.hehehe.ok lah cita jugak lah.dekat belakang cermin keta dorg kan.dorg tampal notes.

.notes dia lebih kurang mcm ni lah.yg ni sy tulis sendiri pakai paint.dorg pakai kertas sampul surat.

kreatifkan? tp tade ape jadi pn.sbb lps tu keta tu berlalu mcm tu je.what a way to make someone's day kan? so sweet. kpd jejaka 4 org tu.thanks !!! *blushing*

so pengajarannya disini..stop being so annoying . cos malaysia ni kekurangan gentleman.cuba bygkan sy yg tk seberapa nak model look ni pn rasa rimas.apetah lagi mereka2 yg mmg model look tu.mesti dorg lagi mcm..helllooooo...talk to the hand !!!! get a lifee plss !!

orait people..thats all for now.

x.x

Saturday, January 15, 2011

my favorite drink ever !


today is saturday.so i went out lah mcm biasa...then i have lunch then minum ptg dan kemudian dinner. every meal mestilah ada minuman nya sekali bukan? jadi sy pun orderlah TEH O AIS !!!! for those who didnt know.my favorite drink of all time is hands down...TEH O AIS...saya pn tak tahu knp sy suka sgt teh o ais ni...kadang2 sy mls nk fikir nk minum apa...so i was like..teh o ais je lah...ataupun keadaan atau cuasa yg sgt panas membuatkan saya rasa nk minum teh o ais...atau pun bila lepak mamak air yg plg logik skali nk order is teh o ais.....






even by just looking at these pix pon saya rasa terliur nk minum teh o ais.....slrpppp !!!!! even some of my friends pun dah tahu dah air apa yg saya nak order...bukan main lagi belek2 menu cari air apa ada dkt kedai tu...tp last2 teh o ais jgk.....hehe..i know..im cute that way... :p

tp if pegi mamak if nmpk sy order air TEH AIS instead of TEH O AIS...cuba teka sebab apa???? sapa boleh jawab???

a) sebab rasa nk minum susu
b) sebab rasa boring minum TEH O AIS
c) sebab nak cicah roti bakar
d) sebab tgk meja sebelah minum teh ais

sapa2 boleh jawab mmg terer !


jadi..lepas ni if ada kuiz bertanyakan tentang apakah favorite drink ainaa? korang dah tahu jawapannya...hehehehhee..

xx

Saturday, January 8, 2011

PENING

seperti semua org sedia maklum.sy sudahpn memulakan career baru saya di DTZ Nawawi Tie Leung sdn bhd..korang google lah sendiri apa company tu buat.mls lah sy nak explain.tujuan sy buat entry ni adalah kerna sy mcm mls nk jwb pertanyaan org lagi yg bila jumpa ke.twitter ke(tadek kwn pn).fb ke.ym ke.akan bertanyakan same question: AINAA MCM MANA KERJA BARU? BES TK? AWAK BUAT APA? mula2 excited lah sy yg suka bercerita ni nk explain.tp bila dah mcm org asyek tanya.im like...hek elehhhh...so lets settle this once and for all...konon2 semua org bacalah blog ni...after ni org tanyasy bole ckp ..pls check my blog...skema jawapan ada dlm tu...hehe

so company tu ok lah..i like what im seeing so far...sy baru seminggu kerja ctu...so far orgnya semuanya baik2....frenly..just the problem is me lah cos i always feel awkward..tareti buat kwn baru...so selama seminggu ni sy lunch dgn kwn2 citibank sy...i know i know..im not supposed to...next week sy janji sy kuar dgn dorg k..sy pon tak paham lagi apa kerja sy sebenanya...the main idea is i am the frontliner...meeting the client...buat presentaion...dptkn account or project before pass it all to the various dept to work on it...facing the clinet if dorg tk puas hati with our service...etc

the problem is...selama seminggu ni...sy tadek kerja lagi !!!! basically what i did was main tenet je lah...gila boring lah !!!!!! n guess what...i felt homesick like hell...mcm nk nanges...mcm rasa masa time sy pegi mrsm dulu..yg nanges hari2 makan tanak minum tanak tu... tp i convinced myself that this is just temporary...biasalah bdk baru masuk kerja kan.plus im the only one who's reporting directly to the big boss n dia plak busy..so mcm mana??..but on friday (semalam) boss told me that "ainaa...i know this whole week was like a vacation for u.but bare in mind that next week u're gonna be super busy"....hello bos....i love being busy ok !!! bring it on !!! hehehe...eksyen plak...so we'll see what happen next week...

in my mind: pls ALLAH let this be the one !

xx